T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
در کشور ما ، برای اتباع خارجی که حق اقامت قانونی یعنی ویزا، معافیت ویزا، مجوز اقامت، مجوز کار و معافیت مجوز کار را نقض می کنند طبق ماده 9 با عنوان " ممنوعیت ورود به ترکیه" قانون شماره 6458 اتباع خارجی و حمایت بین المللی مورخ 4/4/2013 اجرای ممنوعیت های ورود در چارچوب اصول زیر انجام می شود.
الف. اتباع خارجی که حق اقامت قانونی را تا 3 ماه (شامل 3 ماه نمی شود) نقض می کنند ، قبل از شناسایی این وضعیت توسط مقامات ذیصلاح، خودشان برای خروج از ترکیه به دروازه های مرزی می آیند و جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت می کنند
ب. اتباع خارجی که حق اقامت قانونی را تا 3 ماه (شامل 3 ماه نمی شود) نقض می کنند و براساس تصمیم اتخاذ شده اخراج از کشور، دعوت می شوند که ترکیه را ترک کنند ودر مدت زمان تعیین شده برای آنها برای خروج به دروازه های مرزی می آیند و جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت می کنند
2. با وجود نقض حق اقامت قانونی، برای اتباع خارجی که در چارچوب شرایط زیر کشور را ترک می کنند از 1 ماه تا 5 سال تصمیم ممنوعیت ورود به ترکیه اتخاذ می شود.
الف. اتباع خارجی که حق اقامت قانونی را بیش از 3 ماه (شامل 3 ماه) نقض می کنند ، قبل از شناسایی این وضعیت توسط مقامات ذیصلاح، خودشان برای خروج از ترکیه به دروازه های مرزی می آیند و جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت می کنند
مدت زمان های ممنوعیت ورود مطابق با مدت زمان های نقض برای اتباع خارجی در این محدوده به شرح زیر است:
3. در صورت نقض حق اقامت قانونی در موارد ذکر شده زیر برای اتباع خارجی که کشور را ترک می کنند یا اخراج می شوند از 3 ماه تا 5 سال تصمیم ممنوعیت ورود به ترکیه اتخاذ می شود.
الف. اتباع خارجی که حق اقامت قانونی را نقض می کنند ، قبل از شناسایی این وضعیت توسط مقامات ذیصلاح، با وجود اینکه خودشان برای خروج از ترکیه به دروازه های مرزی می آیند اما جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت نمی کنند
ب. اتباع خارجی که حق اقامت قانونی را تا 3 ماه (شامل 3 ماه نمی شود) نقض می کنند و براساس تصمیم اتخاذ شده اخراج از کشور، دعوت می شوند که ترکیه را ترک کنند اما در مدت زمان تعیین شده برای آنها از کشورخارج نمی شوند و جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت نمی کنند
ج. صرف نظر از اینکه جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت کرده اند یا نه ، اتباع خارجی اکه حق اقامت قانونی را بیش از 3 ماه (شامل 3 ماه) نقض می کنند و براساس تصمیم اتخاذ شده اخراج از کشور دعوت شده اند که ترکیه را ترک کنند
چ. صرف نظر از اینکه جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت کرده اند یا نه ، اتباع خارجی که درخواست مجوز اقامت آن ها رد شده یا مجوز اقامت آن ها باطل شده اما در مدت تعیین شده برای آن ها از کشور خارج نشده اند
د. صرف نظر از اینکه جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت کرده اند یا نه ، اتباع خارجی که درخواست مجوز کار آن ها رد شده یا مجوز کار آن ها باطل شده اما در مدت تعیین شده برای آن ها از کشور خارج نشده اند
ا. صرف نظر از اینکه جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت کرده اند یا نه، اتباع خارجی که در چارچوب قانون "90 روز در 180 روز" تمام حق اقامت ارائه شده توسط ویزا یا معافیت ویزا را استفاده کرده اند وعلی رغم اینکه مجاز به ورود به کشور ما با شرط ارائه درخواست اجازه اقامت در مدت 10 روز شده اند ولی برای مجوز اقامت درخواست ارائه نکرده اند
ف. صرف نظر از اینکه جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت کرده اند یا نه ،اتباع خارجی که با خاتمه تصمیم نظارت اداری مشمول تعهدات جایگزین می شوند
گ. صرف نظر از اینکه جریمه های اداری ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها را پرداخت کرده اند یا نه ، اتباع خارجی که با همراهی کارمندان مسئول از کشور اخراج گردیده اند
طول مدت زمان های ممنوعیت ورود مطابق با طول مدت زمان نقض برای اتباع خارجی در این محدوده به شرح زیر است:
4. حتی اگر مدت زمان تصمیم ممنوعیت ورود اتخاذ شده به پایان رسیده باشد، اتباع خارجی که جریمه های مالی اداری وسایر مطالبات عمومی ناشی از قانون شماره 492 هزینه ها و سایر مقررات قانونی را پرداخت نکرده اند تا زمانیکه جریمه های مالی مذکور و مطالبات عمومی خود را پرداخت نکنند ،اجازه ورود به کشور ما را طبق ماده 7 و 15 قانون شماره 6458 نخواهند داشت.
با احترام به اطلاع عموم می رساند